Te anunț din capul locului… urmează un articol cât o zi de post.
Pentru a te ajuta într-o eventuală alegere (similară sau diferită de a mea) am muncit ceva pentru a veni cu informație multă și suport foto și gif cât cuprinde.
Am pus accent și pe imagine, însă am făcut-o mai puțin în scop fashion și mai mult pentru a explica partea practică, funcționalitățile clare ale căruciorului.
Și dacă acum un an nu puteam fi convinsă că am ales cel mai potrivit cărucior și cea mai bună scoică auto pentru Namiko, astăzi știu sigur că a fost așa.
Cred că e și normal, până la urmă.
La primul copil nu prea știi la ce să te uiți, cum să alegi produsele pentru bebeluși potrivite.
De cele mai multe ori ai doar o idee vagă despre ceea ce îți dorești (câteva criterii de selecție pe care le consideri importante, deși timpul ar putea dovedi că nu au fost), dar mergi mai ales pe recomandările prietenilor cu copii (noi am mers în principal pe mâna lui taticool, Dan Cruceru). Sperând ca exemplul lor (al prietenilor, adică) să se plieze și pe tiparul tău.
Personal am optat pentru o gamă 3 în 1, compusă din:
– șasiu cărucior;
– landou (0 – 6 luni, se montează pe șasiu);
– scaun sport (6 luni – 17.5 kg, se montează pe același șasiu);
– scoică auto (0 – 18 luni; în mașină: fixată cu bază Isofix; pe șasiul căruciorului: montaj pe click, varianta sa extinsă având funcționalitatea unui landou).
Înainte să nasc, gândindu-mă la majoritatea situațiilor în care urma să-l folosesc, mi-am dorit un cărucior ușor (când ai 50 de kilograme cu tot cu haine, n-ai cum să pierzi asta din vedere), care să se monteze/ demonteze/ plieze foarte ușor. Acesta a fost CRITERIUL MEU NUMĂRUL 1.
Și fiindcă am anticipat corect, pot spune acum că în ultimul an au fost multe ocazii în care am ieșit din casă singură cu Namiko. Încărcată cu bagaje ca un pom de Crăciun și cu copilul agățat de gât.
Iar faptul că un singur buton (poziționat pe mâner) face toată treaba a fost de vis. Practic, pot să pliez oricând căruciorul cu o singură mână.
Apropo de mâner, se ajustează pe două înălțimi diferite. Ceea ce de regulă face ca și mami și tati să poată folosi căruciorul având o poziție comodă a mâinilor.
Plierea arată cam așa…
E vorba despre un Cybex Mios, care cântărește doar 8.7 kg și măsoară doar 50 cm lățime.
Și tot la capitolul ușurință în folosire: cu o singură mână poți ajusta și pozițiile de somn pentru scaunul sport.
Spătarul poate fi înclinat în patru unghiuri confortabile dintr-o singură clapetă.
Da, Cybex Mios este un cărucior potrivit mai ales în oraș, pe drumurile asfaltate ale orașului, vreau să zic. Ceea ce pentru mine reprezintă majoritatea ocaziilor de utilizare.
Și nu este o alegere din gama economică (dar ai putea găsi oferte pentru el la târguri sau în sezonul de reduceri), o să exemplific imediat de ce.
CRITERIUL MEU NUMĂRUL 2: Materialele folosite.
Am apreciat din prima faptul că Mios respiră, iar materialele folosite pentru spătar și zona de sprijin pentru picioare sunt fabricate dintr-un material inovator ce combină designul cu posibilitatea de a avea o temperatura optimă (chiar și în zilele toride).
Și fiindcă am adus mai devreme în discuție orașul, îmi vin imediat în minte și bordurile lui înalte. Pe care pentru un plus de siguranță eu le cobor cu spatele (spatele căruciorului, zic).
Pe de altă parte, nu pot pierde din vedere faptul că același cărucior ”urban” ne-a însoțit în aventura cu rulota de astă toamnă. Iar în cei 15.000 km parcurși s-a adaptat multor altor condiții de drum.
Asta înseamnă că un cărucior micuț de calitate nu dă ochii pe bulgari pe primul teren accidentat (cel mult suspină după trotuare și mall-uri și îi trece). Până la urmă suspensia bună (disponibilă în cazul de față pentru toate cele 4 roți, CRITERIUL MEU NUMĂRUL 3) se cunoaște chiar și în cazul roților mai micuțe.
Apropo de roți, majoritatea cărucioarelor moderne permit demontarea facilă a roților pentru a intra în lift/ dulap/ portbagaj (cu atât mai mult dacă vorbim despre un cărucior solid, lat, greoi).
Și al meu are opțiunea asta, însă mă bucur că n-a fost nevoie s-o folosesc. Să asamblez zi de zi căruciorul nu mi s-ar părea, totuși, comod. Ceea ce ne aduce înapoi la criteriul unu, ușurința în utilizare.
Și tot la criteriul 1 (mă tot întorc la el, având în vedere că a fost și cel mai important)…
SCAUNUL SPORT: este reversibil și poate fi montat pe cadru cu fața înspre părinte sau înspre direcția de mers. Folosind aceste butoane laterale.
CRITERIUL MEU NUMĂRUL 4: Aspectul.
Am știut de la început că nu vreau un cărucior roz. Dar având fetiță, am optat pentru un design fashion, cu o broderie colorată.
Și pentru că nimic nu este întâmplător, dintre toate variantele disponibile mi-a plăcut taman o broderie cu un pește din mitologia japoneză (linia Cybex Mios Crystallized). Se întâmpla înainte de a alege numele copilului, și el tot de proveniență japoneză.
Terminând cu criteriile mele inițiale, restul detaliilor și extraopțiunilor au venit la pachet. Recunosc că pe câteva le-am descoperit și apreciat pe parcurs, așa cum ți le voi prezenta aici.
Am și pozat fiecare detaliu, dar ține cont că Namiko a folosit obiectele pozate preț de un an înainte de ședința foto (7 luni în cazul scaunului sport). Și a făcut-o în heavy rotation. N-o să arate ca noi, o dovadă în plus că setul 3 în 1 ne-a însoțit peste tot în acest timp (chiar și la diversificare, o altă provocare pe care abia aștept să apuc să v-o povestesc din postura mămicii de copil mofturos).
CENTURA DE SIGURANȚĂ: sigură și foarte ușor de pus/ scos (ceea ce se dovedește a fi de mare ajutor, având în vedere că bebe nu are niciodată răbdare pentru operațiuni complexe). Practic, un singur click face prinderea din trei puncte.
BARA DE SIGURANȚĂ: se poate deschide ușor din ambele părți. Poate fi folosită inclusiv pentru a deplasa căruciorul atunci când montezi scaunul sport înspre direcția de mers însă vrei ca bebe să te vadă și pe tine.
ZONA DE SPRIJIN PENTRU PICIOARE: poate fi reglată în 3 poziții diferite, astfel încât copilul să stea cu picioarele ridicate și întinse sau atârnate.
Și cu toate că vorbim despre un cărucior din categoria light, SPAȚIUL DE DEPOZITARE de sub scaun/ landou este măricel. Iar repetatele ieșiri la cumpărături ne-au dovedit asta în timp. E loc suficient pentru haine, ghiozdan, cumpărături. Și ce nu încape dedesubt, poate fi agățat în lateralele căruciorului și prins cu bara de siguranță.
COPERTINA: se extinde folosind fermoarul.
Mai mult decât atât, are și aerisire…
FRÂNA: se acționează foarte ușor cu piciorul. Clasic pentru cărucioarele ultimilor ani, aș spune. Nimic ieșit din comun aici.
Și ține, chiar și în pantă.
Cât despre SCOICA AUTO Cybex Cloud Q, eu am montat-o pe o bază Isofix, cu spatele la direcția de mers (ceea ce d.p.d.v. siguranță am înțeles că ar fi de preferat să se întâmple până la vârsta de 2 ani).
E marketată drept cea mai sigură scoică auto din lume. Însă Doamne ferește să ajungem să testăm asta pe pielea noastră!
CENTURA DE SIGURANȚĂ: oferă o prindere în trei puncte.
Iar lungimea centurilor sa se ajustează foarte ușor.
Copertină de soare retractabilă (integrată în carcasă), oferă condiții optime de somn și un factor de protecție UVP50+.
Și ar mai fi INSERTUL PENTRU NOU NĂSCUT: inclus în pachet, potrivit până la înălțimea de 60 cm, noi l-am folosit foarte puțin. Asta și fiindcă am născut iarna, așa că bebe era mereu îmbrăcat gros la primele ieșiri.
Era să uit de landou. Bag de seamă că mămicile tind să uite etapele precedente numaidecât.
N-ar fi așa multe de povestit…
Materialul și design-ul sunt aceleași.
Landoul vine și cu o husă impermeabilă din același set, cu prindere pe capse, pentru un plus de confort termic în zona picioarelor pe timp de iarnă.
Copertina de soare e retractabilă și ea.
Prinderea landoului pe șasiu se face pe click stânga – dreapta.
Un review foarte detaliat si complet, l-am citit pana la final si i-am “pasat” link-ul acesta unei prietene care urmeaza sa devina in curand mamica. 🙂
Multumesc frumos! Chiar sunt multumita 150%.
Am si niste GIF-uri foarte graitoare pentru fiecare etapa.
Dar ma bate tehnica si momentan nu se pot vizualiza in varianta publicata (apar doar sub forma de link-uri), nu stiu de ce.
Incerc sa rezolv astazi.
Se vad acum, sunt tare fain facute. Multumim pentru recomandari si pentru faptul ca te-ai straduit sa ne oferi atat de multe informatii utile. 🙂
Se merge cu spatele la sensul de mers pana la
5-6 ani . Rear racing se numesc astfe de scaune. Eu am de la Axkid care are mai multe certificari ca Cybex
Rear facing* scuze .
Foarte bun articolul, multumesc pentru recomandare 🙂
Trebuie sa fi atent la ce produse alegi in astfel de situatii.